Sayfalar

23 Ocak 2015 Cuma

Q Klavyede Nasıl F Klavye Yazılır?


Merhabalar,

Kendimi tanıtırken Edebiyat lisans mezunu olduğumu yazmıştım hatırlarsanız. Lisede ise Büro Yönetimini bitirdim. Bu yüzden on parmak klavye kullanabiliyorum ve bunu bilmenin faydalarını sizlerle paylaşmak istedim.

Gerçekten on parmak F klavye kullanabilmenin sanal hayatta size çok fazla faydası oluyor. Öncelikle klavyeye bağımlısı olarak ekrana bakmak zorunda kalmıyorsunuz. Klavyeye parmaklarınızı yerleştiriyorsunuz. Beyniniz harflerin yerlerini ezbere bildiği için, harflere bakmadan direkt olarak ekrana bakarak ya da başka bir materyalden bir şey yazıyorsanız ona bakarak yazabiliyorsunuz.


F klavye olduğu için, Q klavyeye göre harf diziliş sırası parmakların daha hızlı hareket etmesini sağlıyor. Türkçe'nin dil özelliklerine göre on parmakla yazma yöntemi Q klavyeye göre daha iyi. Bu sayede bu klavyeyi kullandığınızda 4-5 kat daha hızlı yazı yazarak hem zamandan hem de emekten tasarruf edebiliyorsunuz.


Peki Türkçeye göre daha hızlı kullanabileceğimiz bir klavye varken, neden Q klavye daha yaygın olarak kullanılıyor hiç düşündünüz mü?

Cevabı oldukça basit. Dünyanın en çok konuşulan dili İngilizce olduğu için Q klavye her ülkede kullanılıyor. 

Fakat sizin elinizde kullandığınız klavye Q klavye olsa bile,  üretici firmalar, dil ayrıcalıklarını da göz önüne alarak istenen her türde klavye ile donanım ve yazılımlar üretip satmaktadır, yeter ki kullanıcı klavye konusunda bilinçli olsun ve kendi dilinin klavyesini istesin. Standart Türk Klavyesi Windows işletim sistemlerinde sadece "Shift Alt" tuşlarına aynı anda basarak kullanıma hazır bulunabilirsiniz.

Bu şu demek: Materyal olarak yazdığınız klavye Q klavye, ancak "Shift Alt" tuşlarına aynı anda bastığınızda

dili F klavye oluyor. Siz F klavyeye hakim iseniz Q Klavyede F klavye kullanabiliyorsunuz. Benim yaptığım gibi :) 

İş yerindeki kullandığım klavye, Q klavye olmasına rağmen ben F klavyeye hakim olduğum için hemen kısayol tuşuyla değiştirip, parmaklarımı tuşlara yerleştirdiğimde klavyeye hiç bakma ihtiyacı hissetmeden hızlıca yazımı yazabiliyorum. Başka bir kullanmak isterse klavyenizi harflere bastığında ekranda başka bir harf yazdığını gördüğünü yüzündeki ifadeyi görmenizi isterim:) Güvenlik olarak da size ait olmuş olur klavyeniz...

Son olarakta kendinizi isterseniz çok çalışarak belli bir seviyeye getirip benim gibi test edebilirsiniz.2 yıl önce yabancı dillerde dünya klavye şampiyonasında dünyada en hızlı klavye kullanan 17.kişi olmanın çok mutluluk verici duygusunu yaşadım.
Hem kendinize karşı olan güveninizi pekiştirirken hemde etrafınızda sizi sevenleri gururlandırmanın da haklı bir mutluluğunu yaşıyorsunuz.Herkese buna benzer hatta çok daha da iyi başarılar yaşamasını en içten dileklerimle dilerim.

F klavyenin kullanımının pratikliği ya da öğrenme teknikleri, Q klavye de nasıl F klavye yazılır?Diğer yazılarımda bahsetmeyi unutmayacağım, söz veriyorummm....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder